3 amazing days


Hej kära blogg, god fortsättning!
Hoppas alla har haft en strålande julafton, juldag och annadag jul.

Jag hade en mysig julafton. Tydligen så gör amerikanarna inte så mycket. Umgås, bygger pepparkakshus, dekorerar pepparkakor. Vi planerade att åka skidor, men som sagt...ingen snö.

På juldagen den 25:e, dagen då dom faktiskt firar jul, så började vi med att öppna julklappar. Tror att R fick mest av alla, mer än hälften bestod av lego hehe. Jag fick en super fin väska av min värdmammas mamma + en vit kashmire tröja och en halsduk. Av värdmamma fick jag pengar, smycken och tydligen har hon något mer som jag inte fått än :) Efter det åkte vi till kyrkan och gick på mässa, kan man kalla det så? Vi tog en runda till The Ritz med vid Northstar som är en "skiresort" Vi drack drinkar och pratade massa skoj. På kvällen blev det julmat, som bestod av kalkon, skinka och potatismos. Kan ni förstå att jag saknar Sverige och min familj under denna högtid.

Familje kärlek, pappas enorma julbord, mormors ris ala malta och massa pussar från mami. Nästa år så ska jag FAAAN fira mega svensk julafton med nubbe och skit haha.

Nu är jag väl hemma. Vi åkte vid tio idag på morgonen, var hemma vid fyra. Hemsk kö utanför Sacramento! Jag har hunnit packa upp, tvätta, ätit, duschat och nu sitter jag här med ansiktmask. Ser ut som en smurf :)))

Ska sova om en stund, först lite Vampire Diaries, in på säsong 3. Nästa vecka kommer dom nya avsnitten!!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback