Syskonkärlek

Dag 8 - Mina syskon

Hampus - Är min äldsta bror. Han föddes den 15 juni 1981. Just nu bor han i Lund med sin flickvän Gisela och tillsammans har dom världens sötaste barn, Elsapelsa :) Hampus är en väldigt typiskt storebror. Han ser efter mig och pratar med mig när något är fel. Han tycker också om att "retas", Gnuggen var mycket populär när vi var små! Han gillar att ta diskusioner med, och han brukar allt vinna dom. Han är smartast i familjen helt klart ;)




Robert - Är min andra storebror. Han föddes den 5 Januari 1984. Han bor i Växjö med sin flickvän Kim. Men just nu är han i Napa Valley, California. Han är där och pluggar och utbildar sig till sommelier. Han hinner återvända hem innan jag flyttar. Robert var en sportnörd när vi var små. Hockey målvakt, fotbolls spelare och lagledare i landhockey på vår gata. Han tyckte om att retas mer än Hampus. Idag är han lite mer tillbaka dragen men ser fortfarande efter mig. Han är nog den i familjen som pushat mig mest att åka till USA.




Lisa - Min "lilla" syster. Föddes den 5 December 1991, det skiljer 9 månader mellan oss. Lisa är och kommer nog alltid vara en av mina bästa vänner. Henne berättar jag precis allt för. Vi har gjort allt tillsammans. Det finaste vi gått igenom ihop är våra 3 gymnasie år då vi gick i samma klass. Vi dick få på pubrunda och bal ihop och vi hade en pang fest när vi tog studenten 2010. Just nu bor hon inne i Växjö tillsammans med sin pojkvän Martin. Hon har blivit väldigt vuxen under tiden hon bott hemifrån, vilket skrämer mig ibland! Hon är en förnuftig tjej, säger oftast emot mig och ja vi bråkare en hel del, vi är väldigt olika varandra. Men ändå, det finns nog ingen bättre människa än hon :) Här är hon med våran favorit tös Elsa.




Jag har tyvärr inga biologiska syskon. När jag var endast 2 år så träffade min mamma sin nuvarande sambo Jörgen, som då är pappa till dessa tre livliga barn. Vi har nott ihop och levt som syskon sen jag var 7 år. Och jag lovar, man kan inte ha bättre syskon än dessa små liv :))

Kommentarer
Postat av: Ellenor

De har tur som har en sån underbar syster, hel halv eller bonus spela kvitta :) <3

2011-02-15 @ 21:10:36
Postat av: Johanna

tack ellenor :) ibland räknas du också som en syster <3

2011-02-15 @ 21:26:50
Postat av: ellenor

I'm your brooothaa and your mothhhaa ;) puss <3

2011-02-21 @ 21:17:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback