Visum, all done!

Lovade ju häromdagen att berätta hur det gick till att skaffa ett visum. Orkar inte ta den långa versinoen då jag är väldigt trött och kissenödig!

Jag fick iaf en bunt med papper hemskickade. Med hjälp av dom och amerikanska ambassadens hemsida fyllde jag i en massa formulär. Det handlade mest om vad jag ska göra i USA, var ska jag bo, vem är min kontakt person osv. Efter att ha svarat på en jävla massa frågor (ja på engelska) så skulle allt skrivas ut och boka en intervju i Stockholm på ambassaden. Tror dom mest kommer ställa vissa av frågorna en gång till och gå igenom mina papper som skickats från USA.

Så den 16 mars åker jag och mami till huvudstaden. Hon lovade mig shopping med! Så det ska nog kunna bli en sjukt bra resa :))

Jag var också inne på telenor idag och pratade med dom om hur vi ska göra med mitt abonemang då jag är borta. Vill ju så gärna ha med min iPhone till usa och kunna använda den. Antingen så ska abonemangen frysas och så låser vi upp telefonen och sätter i ett amerikansk sim-kort. Jag hoppas på att det är detta alternativet som sker. Det andra är att mamma får fortsätta betala mitt sista bindningsår, har 12 månader kvar. Det blir ungefär 5000:- Känns inte så kul att pröjsa ut det, menmen.

Telenor har inte infört att man kan frysa sitt abonemang när man fortfarande har en bindningstid. Men killen som var där idag berättade att telenor ska införa det, man vet bara inte när än. Så snälla, kan inte alla bara knäppa fingrarna och hoppas med mig att det sker innan jag åker!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback