Au pair life

Tänkte beskriva lite kort hur mitt au pair liv går till :) efter önskemål!

Jag jobbar runt 10 timmar om dagen, är ledig lördagar, efter 11, och söndagar. Min familj jobbar 24/7, speciellt min värdmamma som driver en egen advokat firma. Nu på sommaren så går jag upp 7.15 och då brukar barnen ofta vara vakna. Vi gör frukost sen leker vi. Oftast har dom playdates, eller som nu i veckan börjar dom på camps och då är dom borta en hel del under dagarna, speciellt tjejen som är äldst.

När dom inte är hemma så städar jag deras rum + lekrum och tvättar deras kläder. Jag handlar också mat till hushållet eller gör ärenden åt min värdmamma. Med tanke på att barnen är iväg mycket och jag oftast för köra iväg och fixa saker, så har jag fått min egna bil.

Det finns två stora regler som min värdmamma har när det gäller barnen, som inte är så svåra. Nummer 1, ingen tv, iPod, dator eller tv-spel när det är fint väder ute. Dom får endast spela x-box och wii på regniga dagar och på helgerna under kvälls tid, och då är det en max tid på 1 timma. Andra reglen är att det alltid måste vara städat och iordning plockat i deras rum + lekrum. Jag ser alltid till att barnen plockar upp efter sig själva. Vid enstaka gånger så gör jag det!

Det är många som undrar varför familjen har en nanny och mig. Jag får bara jobba max 45 timmar i veckan. Så vissa helger när mina värdföräldrar planerar att åka någonstans eller har något viktigt för sig där dom inte kan ta med barnen, så har dom en nanny som tar han om dom. Under den tiden är jag ledig.

Det sköna med mina barn, min familj + sommaren är att barnen alltid vill spendera deras dagar vid våran pool. Då är reglen att jag absolut inte får lämna dom där utan att jag ser efter dom. Båda två kan simma, men en olycka kan alltid ske. Så det är anledningen till att jag spenderar mycket tid vid våran pool ;)

Det blev ganska långt det här, upps! Om ni har med frågor bara shoot ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback