Me and my new life


Hej vänner,
Tänkte berätta en sak som känns lite lustig..

Vissa vänner där hemma och bla. min mamma, har påpekat att jag ändrat på mig. När vi skypar, har ett samtal över sms eller liknande. Jag funderar på om jag ändrat personlighet eller vad det är dom menar?

Mamma påpekar att jag blivit mer vuxen och tar mer ansvar. Bara grejen att flytta utomlands helt själv har gjort mig så mycket starkare. Mina vänner påstår att jag blivit mer ödmjuk. Jag funderar ofta på personen jag var innan jag åkte. Det är inte den samma som sitter här just nu..

Inte så konstigt kanske. Att flytta från en håla som Växjö till San Francisco, från Sverige till USA, så får man en helt annan syn på livet. Jag har andra drömmar och jag kan ta hand om mig själv utan att ha någon i närheten. Allt detta låter så jävla stört och dumt, men det betyder så himla mycket för mig.

Innan jag åkte var jag självisk, jag brydde mig mer om mig själv än andra och jävligt tuff och bitchig. Jag är vanligtvis inte den personen och har inte den bleskate varför jag betedde mig så. Därför gillar jag att mina närmsta som känner mig så väl, påpekar att jag är helt annorlunda.

Ska vara lite jobbig och skriva en liten lista om vad för person jag är;

LAT - Känslig (gråter till allt) - Kort stubin (jag är lätt retlig)
Oftast glad - Livar upp stämningen bland folk - GALEN (absolut inte normal)
En smula självsäker (inte lika mycket som innan!) - Mer förstående än en bitch
Rädd för konflibli kter - Extremt snäll - FEG - Tar inget för givet

Jag behandlar folk så som jag vill bli behandlad. Jag har bott utomlands i snart ett år och lärt mig SÅ MYCKET. Det vore lustigt om jag var samma person när jag kommer hem ;) Jag är den jag vill vara och jag är stolt över personen som jag är. Så peace out homies, när jag kommer hem så festar vi.


Kommentarer
Postat av: emelie

du är världens härligaste johanna. saknar dig. puss

2012-02-03 @ 10:04:20
URL: http://emeliten.devote.se
Postat av: Isabelle

Jag tycker faktiskt vi får ta och festa när du kommer hem :)

2012-02-04 @ 09:32:04
URL: http://isabelleberg.blogg.se/
Postat av: JP

älskar dig emelie, puss



Det är ju precis det jag menar Isabelle ;D fan vad vi ska härja asså!!

2012-02-05 @ 01:28:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback