A fabulous au pair year

Med en vecka kvar som au pair så tänkte jag göra en års resume över det galna året :) Kan verkligen inte fatta att ett år redan är slut, är så jävla glad över detta året!!

Vad är det mest minnesvärda datum under ditt au pair år?
Den 9 maj 2011, då jag anlände till USA för första gången i mitt liv. Den 10 september 2011, när jag såg mina föräldrar och syster komma ner från rulltrappan på SFO. Den 13 mars 2012, dagen jag fick veta av min mamma var frisk förklarad <3

Gjorde du någonting under ditt au pair år som du aldrig gjort förut? Jag blev självständig och gjorde något för mig själv för första gången i mitt liv. Jag flyttade till andra sidan världen! Jag har fått besöka ställen jag drömt om att få se :)


Vad var det roligaste? Kan vara alla sjuka stunder jag haft ihop med mina vänner och alla resor som jag har gjort. Speciellt LAS VEGAS. Den resan är nog vinnaren ;)


Vad var det jobbigaste? Att mamma blev sjuk i höstas och under hela vintern. Det har varit extremt tufft för mig att få ha bearbetat det hela helt själv på andra sidan jorden. Det har också varit jobbigt att inte ha kunnat hjälpa henne och hålla hennes hand när det varit extra tufft för henne, och pappa.

Med mamma på stranden i Santa Monica

Vad är det mest stolt över? Att jag lyckades ta mig igenom det sista halvåret utan att tänka tanken att jag skulle ge upp och åka hem till mamma som var sjuk.

Vilka platser besökte du?
New York, San Francisco, Los Angeles, San Jose, Lake Tahoe, Santa Cruz, Las Vegas, San Diego, Orange County. Kommer att besöka Hawaii - Wakiki, Seattle och Miami på min resemånad.

Santa Cruz med Lina



L.A med pappa, mamma och Lisa



Las Vegas med Frederik och Lina



San Diego med barnen

Hur har du förändrats? Jag har blivit mer självständig. Inte lika självsäker heller, utan jag förutsätter andra människors behov före mina egna.

Vad spenderade du au pair-lönen på? Kläder, SKOR, middag, bio, fest.

Vad önskar du att du hade gjort mer? Kanske resa mer. Men har ändå sett hela Californien och kommer få se mycket på min resemånad. Det är svårt att hitta tid till att resa.

Vad önskar du att du hade gjort mindre? Ingenting faktiskt. Jag vet att jag borde säga "spenderat minde pengar på shopping" Men ångrar ingenting av allt jag köpt. Även om jag fått lägga ut flera hundra lappar för att posta allt hem.

Vad är det största misstaget? Här har det inte skett några misstag :)

Vilka sånger kommer att påminna dig om ditt au pair år? Britney Spears - Till The world end för det är G's favorit låt, Sommaren 2011 då jag jämt lyssnade på Beautiful People av Chris Brown, Nick Minaj så klart Super Bass och Starships, Niggas in Paris av Jay Z och Kanye West och Skrillex - First of the year (Santa Cruz med Lina) Och självklart Rihannas album TALK THAT TALK!

Hur tillbringade du julen? Åkte upp till Lake Taho med familjen och deras släkt. Stannade i 3 dagar. Tyvärr fanns det inte tillräckligt med snö så vi kunde åka skidor :( Julafton var en tuff dag för mig. Saknde min familj extra mycket!

Hur tillbringade du nyår? Jag spenderade den med Katrin, Matilda och Linnea i Mill Valley. Blev en lugn kväll med middag och vin. Vid tolvslaget åkte vi till Golden Gate bron och såg fyrverkerierna inne i stan. Hade super mysigt!

Nyår med Katrin och Matilda


Hur tillbringade du din födelsedag? Jag jobbade på morgnen. Skypade med mina bästa vänner Jossan och Matilda i flera timmar. Gick ut på en italiensk restaurang med familjen och avslutade kvällen inne i San Francisco med Frederik i en bar :)

Blev du kär i år? Ja, och det var riktigt oväntat.

Vilken är den finaste komplimangen du fått och vem sade den? ”Jag har insett att du är den personen jag vill vara med och du är det finaste som finns" - David

Finns det någonting som skulle gjort ditt år bättre? Jag tror faktiskt inte det. Hade väl varit att mamma sluppit bli sjuk!

Träffade/såg du några kändisar under ditt au pair år? Har sätt vissa live som - Rihanna, Lil Wayne, T-Pain, Tyga, Chris Brown, Jay Z och Kanye West. Var på flygplatsen i L.A på springbreak då min värdmamma sprang in i Malin Åkerman. 5 sekunder senare kom jag, men missade henne, ATTANS!

Rihanna i Oakland (S&M)


Vilka är de bästa nya människorna du har träffat? Är svårt att nämna alla namn, det är extremt många människor. Men framför allt min Wolf Pack (Lina, Frederik & Carlien) Också Vilde och Sofia som lämnade oss i vintras. Och självklart Mill Valley brudarna!

Med mina två Linor vid vår pool i helgen :)

Vem saknade du mest under ditt år? Min familj och mina fina vänner. Men speciellt min mamma som har kämpat som en freaking superhero utan mig vid sin sida. Är så stolt över henne!

Årets sötaste? Måste vara familjens valp, Shady :)

Årets hetaste? Californiska värmen och Chris Brown ;)

Årets största kärlek? Definitivt barnen och David!

Årets besvikelse?
Absolut ingenting :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Riktigt kul att läsa om ditt år Johanna och nu hoppas jag att din och Lisas resa blir freaking fabulous också!!

Ta hand om dig!

2012-05-03 @ 09:11:18
URL: http://mallamalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback